Z wykształcenia antropolożka i technolożka gastronomii, z zawodu graficzka. Zajmowała się głównie sferą wizualną konferencji i wydarzeń masowych. Od siedmiu lat jej projekcje oraz animacje uzupełniają produkcje spektakli w całej Polsce, a także słuchowiska audiowizualne w sieci. Współpracowała m.in. z teatrami we Wrocławiu, Warszawie, Słupsku, Lublinie i Szczecinie.W Teatrze Rozrywki stworzyła wizualizacje do spektaklu Harold i Maude C. Higginsa.Foto. Zuzanna Piekarska
Dramatopisarz i reżyser, filolog polski (studia magisterskie i doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Wrocławskim), absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu warszawskiej Akademii Teatralnej. W latach 2003-2005 był kierownikiem literackim w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, a od 2004 do 2005 roku był konsultantem programowym w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. W latach 1997-2002 publikował swoje teksty w Teatrze, Dialogu i Notatniku Teatralnym.
Obecnie jest wykładowcą Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, ze stopniem profesora uczelnianego.
Jest autorem 20 dramatów: Katarantka, Historia pewnej miłości, 111, 3x2, Dobrze, Cięcie, Eu, C(r)ash Europe, Świat jest skandalem, Wszystko się uda, Idę tylko zimno mi w stopy, Moja Abba, Sex machine, Futbolistki, Idę tylko zimno mi w stopy, Nieczystość, Faust, Wojna Dziecko Matka, Mojżesz, Remiks, Hiob, Bóg i proch, Jezus przyszedł, Exodus, Kiedy byłem małym chłopcem, Pięknie jest żyć, End of Tolerance, Gomora, Conrad / Wyspiański, Michał Anioł.
Jest autorem sztuk dla dzieci: Zostań przyjacielem, Śpiąca królewna, Brygada Misiek, Aya znaczy miłość, Mity greckie, Gwiazdka i chłopiec, Królewna Śnieżka.
Jego sztuki są przetłumaczone na język angielski, niemiecki, francuski, włoski, rosyjski, czeski, węgierski i bułgarski.
Sztuki autorskie miały swoje premiery w Niemczech, Francji, na Węgrzech i we Włoszech.
Reżyserował na deskach polskich scen w Warszawie, Białymstoku, we Wrocławiu, w Łodzi, Rzeszowie, Częstochowie, Gdyni, Opolu, Jeleniej Górze, Zielonej Górze, Koszalinie, Szczecinie, Kielcach, Radomiu.
Jest twórcą radiowym. Zrealizował 15 słuchowisk na podstawie swoich tekstów oraz klasyki dramatu. Zdobył nagrody na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za słuchowiska Matka i lampart, Kartoteka, Moja Abba, Sex machine, Śmierć w Wenecji, Idę tylko zimno mi w stopy, Mojżesz, Remiks.
Jest reżyserem, a także skomponował muzykę do spektaklu Harold i Maude w Teatrze Rozrywki.Foto: Artur Wacławek
Obecnie jest studentem 5 roku dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie dra hab. prof. AM Szymona Bywalca. W 2022 roku uzyskał tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Śląskim, broniąc pracy pt. Muzyka klasyczna w świetle prawa autorskiego i praw pokrewnych. Dwukrotnie otrzymał stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach dla najlepszych studentów.
Jako dyrygent miał okazję współpracować z takimi zespołami jak: Śląska Orkiestra Kameralna, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, MASO „Slobozhansky” z Charkowa, Orkiestra Teatru Rozrywki w Chorzowie, Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Deutsch-Polnisches Jugendorchester Frankfurt (Oder). Prowadzi również Orkiestrę Symfoniczną PSM im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach.
W sezonie artystycznym 2023/2024 dyrygent-rezydent w Operze Krakowskiej w ramach programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca.
Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Massimiliano Caldiego, Tomasza Bugaja, Tomasza Tokarczyka, Mieczysława Gawrońskiego, Zbigniewa Gracę czy Jerzego Salwarowskiego. W 2023 roku uczestniczył także w prestiżowych kursach z Marin Alsop oraz Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Jest czynnym uczestnikiem konferencji i sesji naukowych takich jak: IX Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa Neofonia Poznań 2020, czy I Interdyscyplinarna Konferencja Studencka Katowice 2022. Od 2021 roku aktywnie współpracuje z NOSPR w Katowicach jako prelegent.
W Teatrze Rozrywki dyryguje w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena.Foto: Izabela Bajda
Absolwent POSM II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec Pana Marka Kowalskiego. Student wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu st. wykł. dr hab. Macieja Bartczaka. Jako student wcielił się w rolę Poponela w jednoaktowej operze The boy who grow too fast G. C. Menottiego w reż. Grzegorza Eckerta oraz rolę Polifema w operze Acis i Galatea G.F. Handla w reż. Aleksandry Dziurosz.
Otrzymał wyróżnienie na 23 międzynarodowym konkursie wokalnym IUVENTUS CANTI we Vrablach.
Od 2020 r. kilkakrotnie gościnnie brał udział w projektach Filharmonii Śląskiej takich jak np. Msza Petera Vaksa czy Requiem Giuseppe Verdiego. W tym też miejscu w 2011 roku rozpoczął swoją przygodę ze śpiewem biorąc udział w koncercie z cyklu Młoda Filharmonia gdzie wraz z Orkiestrą Filharmonii Śląskiej pod batutą Macieja Sztora wykonał jeden z utworów muzyki filmowej w koncercie p.t. Muzyka Hollywoodu.
W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w musicalu Koty A. L. Webbera, gdzie śpiewa w zespole wokalnym (off).
Foto: Artur Wacławek
Zapraszamy na wyjątkowy spacer po Teatrze Rozrywki. Wydarzenie organizowane w ramach 12. Nocy Teatrów Metropolii. Zapraszamy.
Od 2019 roku absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach. Aktualnie studentka III roku na wydziale wokalno-aktorskim w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Zarówno w szkole średniej, jak i na studiach prowadzona przez znakomitą śpiewaczkę oraz pedagoga z wieloletnim doświadczeniem Prof. Dr hab. Agatę Kobierską. Wspólna praca uwieńczona wieloma sukcesami na Ogólnopolskich konkursach wokalnych oraz Międzynarodowych. Najbardziej aktualne osiągnięcia to: III miejsce na I Międzynarodowych konkursie wokalnym im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej w Krzeszowicach. Grand Prix na Międzynarodowym konkursie dla młodych muzyków "Nouvelles Étoiles" w Paryżu, I miejsce na Międzynarodowym konkursie wokalnym w Moskwie "International Moscow Music Online- Competition", Grand Prix na Międzynarodowym konkursie wokalnym w Wiedniu "International Viennese Spring Music Competition", Grand Prix na I Międzynarodowym wokalnym "Astana Vision Contest" w Kazachstanie oraz III miejsce na Międzynarodowym konkursie solowej wokalistyki sakralnej "Ars et Gloria" w Katowicach.
Studentka wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, absolwenka szkoły muzycznej w Gliwicach w klasie saksofonu oraz biotechnologii na Politechnice Śląskiej.Od dziecka związana z chórami i zespołami wokalnymi, w latach 2015-2018 chórzystka Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowemu. Dzięki współpracy z PNChM oraz chórem Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu miała okazję współpracować z takimi dyrygentami, jak: Ivan Fischer, Leonard Slatkin, Zubin Mehta, Domingo Hindoyan czy Jacek Kaspszyk.Realizowała partie operowe:– Pierwsza Wiedźma - Dydona i Eneasz, H. Purcell,– Zuzia - Verbum Nobile, S. Moniuszko,– Damon - Acis i Galatea, G.F. Handel,– Donna Anna - Don Giovanni, W.A. Mozart.W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w musicalu Koty A. L. Webbera, gdzie śpiewa w zespole wokalnym (off).Foto: Karolina Sypniewska
Z radością ogłaszamy Zwycięzcę 11. edycji Entrée!Decyzją Jury w składzie: Aneta Głowacka, Maciej Cierzniak i Adam KowalskiLaureatem nagrody, którą jest półroczna rezydencja w Teatrze Rozrywki, połączona z produkcją nowego spektaklu,został:Robert Traczyk ze spektaklem "Śmierć Człowieka - Wiewiórki"- serdecznie gratulujemy!Gratulujemy również pozostałym Finalistom i dziękujemy za cierpliwość oraz wyrozumiałość w tym trudnym czasie.Już dziś zapraszamy do odwiedzania nas na facebooku, gdzie będziemy relacjonować prace Zwycięzcy oraz informować o nowej edycji.Do zobaczenia w Teatrze Rozrywki!
Reżyser, choreograf i aktor. Od 1998 roku dyrektor Teatru Muzycznego ROMA. W latach 1991-1998 był dyrektorem Teatru Powszechnego im. J. Kochanowskiego w Radomiu, gdzie z wielkim sukcesem artystycznym i komercyjnym wyreżyserował musicale „Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze” (Andrew Lloyd Webber) i „Fame” (David de Silva). Był również pomysłodawcą, a następnie dyrektorem trzech edycji Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego. Współautor libretta musicalu Akademia Pana Kleksa oraz tłumaczenia legendarnych Kotów. Autor libretta musicalu Piloci.
Stypendysta The United States Information Agency oraz British Council („Zarządzanie teatrem w warunkach gospodarki rynkowej”). Laureat Nagrody im. Aleksandra Bardiniego za „mistrzowskie prowadzenie teatru muzycznego”, przyznanej podczas 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2002) oraz Nagrody Prometeusza za „upór i konsekwencję w działalności artystycznej” (2003). W 2005 roku otrzymał nagrodę Arts & Business Awards za „mistrzowskie zarządzanie kulturą”. W tym samym roku udekorowany został Złotym Krzyżem Zasługi w uznaniu wybitnych zasług w działalności na rzecz rozwoju kultury i za osiągnięcia w pracy organizatorskiej. W 2007 roku otrzymał Asa Empiku oraz nagrodę specjalną Feliksa za musical Akademia Pana Kleksa. Po premierze spektaklu Upiór w operze odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2009). Laureat Róży Gali 2010 za reżyserię musicalu Les Misérables. W 2013 roku – z okazji jubileuszu 40-lecia pracy artystycznej – postanowieniem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla polskiej kultury i za osiągnięcia w twórczości artystycznej i teatralnej.
W 2013 roku na zamówienie The Walt Disney Company wyreżyserował rosyjskojęzyczną wersję musicalu Aladyn Jr w Teatrze Muzycznej Komedii w St. Petersburgu.
Od roku 2016 prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie ze studentami Wydziału Wokalno-Aktorskiego.Foto: Karol Mańk