Absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz reżyserii dramatu w Państwowym Instytucie Teatru Muzyki i Kinematografii w Sankt Petersburgu (obecnie Akademia Sztuki Teatralnej). Pierwsze spektakle zrealizował w teatrach Petersburga – Kolonię karną F. Kafki, Uczciwe życie wg B. Brechta (spektakl prezentowany na Festiwalu „Pod dachami St. Petersburga”, 1992), Śmiertelne gry wg F. Dürrenmatta oraz Ja, Feuerbach T. Dorsta. W Polsce zadebiutował jako reżyser we Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. E. Wiercińskiego realizacją Szczęśliwych dni S. Becketta. Tam też wyreżyserował monodram Kontrabasista P. Süskinda w wykonaniu Cezarego Żaka. W Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze, zrealizował m. in. sztuki: Glątwa nowa czyli w sidłach nudy S. I. Witkiewicza, Stara kobieta wysiaduje T. Różewicza, Łagodna F. Dostojewskiego, Antygona Sofoklesa oraz Gwałtu, co się dzieje A. Fredry.Na scenie Teatru im. W. Horzycy w Toruniu wyreżyserował Czarną komedię P. Shaffera, Gwałtu co się dzieje A. Fredry, Ryszarda III W. Szekspira, Wujaszka Wanię i Wiśniowy sad A. Czechowa, Damy i huzary A. Fredry, Lekcję E. Ionesco, Moralność pani Dulskiej G. Zapolskiej, Marat/Sade P. Weissa, Zbrodnię i karę F. Dostojewskiego oraz spektakl 3 x Czechow.Współpracował również z Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu (Wilki i owce A. Ostrowskiego, 3 siostry A. Czechowa), Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni (Bracia K. oraz Gracz F. Dostojewskiego), Teatrem Współczesnym w Szczecinie (Świętoszek oraz Don Juan Moliera, Gry śmiertelne F. Dürrenmatta, Mąż i żona A. Fredry), Teatrem Ludowym w Krakowie-Nowej Hucie (przekład Walentynek I. Wyrypajewa), Teatrem Współczesnym w Warszawie (przekład Transferu M. Kuroczkina) i in. W roku 2007 Andrzej Bubień przyjął w Teatrze Satyry w Sankt Petersburgu (obecnie Teatr na Wasijewskiej) posadę głównego reżysera teatru. Stworzył tam unikatowy zespół aktorski, realizując konsekwentną politykę repertuarową, opierającą się na współczesnej, rosyjskiej i zagranicznej dramaturgii. To w tym właśnie czasie Teatr na Wasjewskiej zaczął pojawiać się na prestiżowych festiwalach teatralnych Europy. Szarańcza Biljany Srbljanović, Rosyjskie konfitury (trzy nominacje do Złotej Maski) oraz Daniel Stein – tłumacz (Nagroda „Złota Rampa” za najlepszy spektakl roku i nagroda premiera rządu Federacji Rosyjskiej za najważniejsze wydarzenie kulturalne roku w kategorii „teatr”) Ludmiły Ulickiej zdobyły najbardziej prestiżowe nagrody, przyznawane przez dziennikarzy i krytyków teatralnych w Rosji. Reżyser współpracuje również z węgierskimi scenami. W roku 2009 wystawił w Teatrze Csokonai w Debreczynie spektakl Obłom-Off wg sztuki Michała Ugarowa, uhonorowany nagrodą festiwalową oraz nagrodą publiczności za najlepszy spektakl roku. W roku 2011 wyreżyserował na tej samej scenie sztukę A. Ostrowskiego Koń ma cztery nogi a też się potknie. Najnowsze realizacje reżysera to m.in.:– Judaszek M. Sałtykowa-Szczedrina (Teatr Ateneum w Warszawie),– Udając ofiarę braci Presniakow (Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie),– Pieszo S. Mrożka w Wielkim Teatrze Dramatycznym im. Grigorija Towstonogowa w Sankt Petersburgu (prapremiera rosyjska!),– Sierpień. Oklahoma. Hrabstwo Osage T. Lettsa (Akademicki Teatr w Omsku, cztery nominacje do Złotej Maski),– Wodewile wg A. Czechowa („Rok Rosji w Hiszpanii”, Toledo)– Curikow M. Kuroczkina (Teatr Polski w Szczecinie),– Rycerskość wieśniacza P. Mascagniego i Pajace R. Leoncavalliego w Operze Nova w Bydgoszczy,– Operetka W. Gombrowicza (Teatr Narodowy w Budapeszcie). Imponującą listę inscenizacji uzupełnić należy o klasyczne wystawienia oper.Przedstawienia Andrzeja Bubienia były prezentowane na festiwalach i przeglądach teatralnych w Tallinie, Rydze, Wilnie, Lizbonie, Helsinkach, Hamburgu, Moskwie, Nowosybirsku, Lublinie i Toruniu. Andrzej Bubień jest również wykładowcą Sankt-Petersburskiej Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej, na Wydziałach: Aktorskim i Reżyserii Dramatu.
W Teatrze Rozrywki Andrzej Bubień wyreżyserował monodram muzyczny Elżbiety Okupskiej Uczciwe życie, dramat Ubu król czyli Polacy A. Jarry’ego, musical Sweeney Todd S. Sondheima oraz Niedzielę w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a.WAŻNIEJSZE NAGRODY:
2014 – Grand Prix na 11. Międzynarodowym Festiwalu Gombrowiczowskim w Radomiu za Operetkę.
koncertAlbum „Tischner” – zarejestrowany w 2006 roku w studio S3 i S4 Polskiego Radia w Krakowie – to wspólne wydawnictwo połączonych sił zespołów Voo Voo i rodzinnej góralskiej kapeli Trebunie Tutki pod wspólną nazwą Trebunie-Tutki + Voo Voo-nootki. Na płycie zawarte są myśli księdza profesora Józefa Tischnera, zapisane w tekstach Romana Kołakowskiego i górali z rodziny Trebuni-Tutków, np. skonstruowany w formie litanii utwór „Tischner czyta Katechizm” jest w rzeczywistości listą myśli księdza profesora, wyrażonych w tytułach jego prac: „Homo sovieticus”, „Miłość nas rozumie”, „Ksiądz na manowcach” itp. Premiera albumu miała miejsce 12 marca 2007 r., w rocznicę urodzin księdza Tischnera. Album ukazał się w formie książki z obszernym rozwinięciem myśli księdza Józefa Tischnera, jego spotkań z artystami, występującymi na płycie i historią narodzin pomysłu rejestracji utworów. Po wielu latach przerwy, sympatycy albumu „Tischner” ponownie mają szansę usłyszeć ten materiał na żywo. Wspólne koncerty Voo Voo i zespołu Trebunie Tutki, to przygoda niezwykła. Spotkanie z pięknym i mądrym słowem oraz porywającą, ale i wzruszającą muzyką, w wykonaniu fantastycznych instrumentalistów. Gorąco polecamy!
Sławomir Holland w programie satyryczno-literackim Sławomir Holland to aktor, który ma w dorobku ponad siedemdziesiąt ról w serialach i filmach oraz wiele ról teatralnych na scenach Kielc, Bydgoszczy i Warszawy (Teatr Popularny, Teatr na Woli, Teatr Ateneum).NIC NOWEGO POD SŁOŃCEM to – złożony z doskonałych tekstów Tuwima, Jurandota, Hemara, Leśmiana czy Gałczyńskiego – wieczór pełen świetnie interpretowanych utworów literatury dwudziestolecia międzywojennego, spiętych zabawnym komentarzem, konferansjerką i refleksją.Aktor – spontanicznie i brawurowo, lirycznie i refleksyjnie – dzieli się z widzami przemyśleniami na temat motywu przewodniego spektaklu: nic nowego pod słońcem… scenariusz: Jacek Bursztynowiczteksty: Oskar Kanitz, Benedykt Hertz, Julian Tuwim, Jerzy Jurandot, Marian Hemar, Bolesław Leśmian, Konstanty Ildefons Gałczyński występuje:Sławomir Holland 11 i 12 października 2014godz. 19.30CENY BILETÓW:BILET NORMALNY: 50ZŁBILET ULGOWY: 30ZŁ
Lipstick, to efekt półrocznej rezydencji w Teatrze Rozrywki, która jest nagrodą dla laureata Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE.FURU Kolektyw– zwycięzca 4. edycji Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE Lipstick, to efekt półrocznej rezydencji w Teatrze Rozrywki, która jest nagrodą dla laureata Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE. To już czwarty spektakl, który powstał w przestrzeni Małej Sceny Teatru, w efekcie konkursu dla amatorów i profesjonalistach, którzy realizują się w pozainstytucjonalnych projektach sztuk performatywnych. Lipstick jest spektaklem z pogranicza teatru tańca, performing art i teatru fizycznego. To opowieść na styku jawy i snu. Autoironiczny komentarz do idealnych postaci dziewczęcych kreowanych w bajkach, do pierwszych stron okładek kolorowych magazynów, konkursów piękności w każdym wieku, długich rozmów z własnym odbiciem w lustrze i dobrych rad na zdobywanie, ujarzmianie, obłaskawianie i przemienianie siebie niedoskonałej w obiekt upragniony i konieczny do szczęścia – siebie doskonałą. Bohaterka i jej lustrzane odbicie wędrują poprzez kolejne sceny, nie definiując tego, która jest realna, a która wyśniona – niczym siostry syjamskie, dwie części tej samej osoby, osobowość wewnątrz osobowości. Spleciona z wątków znanych z bajek, tęsknot, marzeń i lęków – tych niedoścignionych, czasem wstydliwych i wielkich, historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, nieustannym redefiniowaniu siebie, ściganiu swej wyobrażonej doskonałości i zabijaniu tego, co w sobie niechciane.scenariusz, reżyseria, muzyka: Barbara Songinchoreografia: Aleksandra Holesz, Nina Wolska, Basza Songinreżyseria świateł: Maciej Dziaczkoscenografia i kostiumy: [la:de:lu]występują:Aleksandra HoleszNina Wolska prapremiera: 9 października 2014
(dotyczy również sprzedaży on-line)
Dorota MasłowskaDWOJE BIEDNYCH RUMUNÓW MÓWIĄCYCH PO POLSKUTeatr Studio im. S. I. Witkiewicza z Warszawy „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku to krótki, pełen humoru i niekończących się gagów dramat. Dwoje przesympatycznych bohaterów pod wpływem niejasnego impulsu udaje się w niezamierzoną frenetyczną podróż życia po Polsce, pełną śmiesznych przygód, które stopniowo przestają być tak aż śmieszne, a wręcz przeciwnie, całkowicie nieśmieszne, a wręcz straszne. Widz musi się liczyć z tym, że jest to sztuka nie aż tak wesoła, jak może się wydawać, jej bohaterowie nie reprezentują pozytywnych postaw społecznych i psychologicznych, a ta podróż wcale nie musi okazać się podróżą życia, a wręcz przeciwnie.” Dorota Masłowska Spektakl otrzymał Nagrodę Główną na 8. Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych 2013. Jest również Finalistą 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 2014. Otrzymał Grand Prix 54. Kaliskich Spotkań Teatralnych 2014. AUTOR: Dorota Masłowska, REŻYSERIA: Agnieszka Glińska, SCENOGRAFIA: Magdalena Maciejewska, KOSTIUMY: Agnieszka Zawadowska, MUZYKA: Jan Duszyński WYSTĘPUJĄ: Monika Krzywkowska, Dorota Landowska, Agnieszka Pawełkiewicz, Marcin Januszkiewicz, Modest Ruciński 30 lipca 2014 godz. 19.00CZAS TRWANIA: 85 MINUT bez przerwy CENY BILETÓW:
David MametOLEANNATeatr Studio im. S. I. Witkiewicza z Warszawy Carol jest studentką Johna. Pewnego dnia skarży się profesorowi na trudności w zrozumieniu jego wykładów. Poza tym ma problemy z przyswojeniem materiału sugerowanego przez Johna. Zwłaszcza książki, którą sam napisał. Profesor, widząc frustrację studentki, postanawia jej pomóc: chce jej dać najwyższą ocenę i proponuje, aby przez następne kilka miesięcy przychodziła do jego gabinetu na specjalne korepetycje... Tak rozpoczyna się dramat podejrzeń, niedopowiedzeń, domysłów. Finał Oleanny nie pozostawi nikogo obojętnym. Akademicki kampus staje się polem bitwy w walce o prawdę i sprawiedliwość. Studentka i profesor będą bronić swoich racji do samego końca. Kto wyjdzie z tego pojedynku zwycięzcą, a kto pokonanym? Mamet z właściwą sobie wirtuozerią pokazuje, jak groźne mogą być konsekwencje zwykłego „nieporozumienia”. AUTOR: David Mamet, PRZEKŁAD: Marek Kędzierski, REŻYSERIA: Krzysztof Stelmaszyk, SCENOGRAFIA I KOSTIUMY: Agnieszka Zawadowska, MUZYKA I TEKST PIOSENKI: Ygor Przebindowski, REŻYSERIA ŚWIATŁA: Piotr Pawlik, PROJEKCJE: Antonina Benedek, WYKONANIE PIOSENKI: Marcin Januszkiewicz WYSTĘPUJĄ: Natalia Rybicka, Krzysztof Stelmaszyk 29 lipca 2014 godz. 19.00CZAS TRWANIA: 75 MINUT bez przerwyCENY BILETÓW:
STREFA 1
Parter, rzędy 6-11
90 zł
STREFA 2
Parter, rzędy 1-5 i 12-21, Balkon środkowy, Loże Parterowe
70 zł
STREFA 3
Balkon Boczny, rzędy 1-2
50 zł
STREFA 4
Balkon Boczny, rząd 3
30 zł
Tracy LettsSIERPIEŃTeatr Studio im. S. I. Witkiewicza z Warszawy Sierpień Tracy’ego Lettsa to utwór, który krytycy uznali za największe osiągnięcie w dramaturgii amerykańskiej początku XXI wieku. Opinię tę potwierdziła przyznana autorowi w 2008 roku Nagroda Pulitzera – najpoważniejsze wyróżnienie literackie w USA. Sztuka cieszyła się niebywałym powodzeniem u publiczności – na Broadwayu grana była bez przerwy przez trzy lata, a do kasy biletowej ustawiały się długie kolejki; stała się również teatralnym przebojem na wielu scenach europejskich. Co jest przyczyną tak wielkiego, międzynarodowego sukcesu Sierpnia? Najkrócej mówiąc: temat i forma. Tracy Letts, dramatopisarz, ale i aktor, z zawodowym wyczuciem praw sceny, buduje przejmującą historię trzypokoleniowej, oddalonej od siebie rodziny, którą do spotkania i konfrontacji postaw zmusza samobójcza śmierć ojca. Przy pomocy wartkich dialogów autor tworzy soczyste postaci ludzi zagubionych i nieszczęśliwych, którzy nie potrafią zapomnieć o dawno doznanych cierpieniach i wciąż wzajemnie się ranią. AUTOR: Tracy Letts, MUZYKA: Guy Pearson, REŻYSERIA: Grzegorz Bral, SCENOGRAFIA: Paulina Czernek, KOSTIUMY: Anna Puchalska, REŻYSERIA ŚWIATŁA: Prot Jarnuszkiewicz, PROJEKCJE: Łukasz Mróz WYSTĘPUJĄ: Ewa Błaszczyk, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Agata Góral, Edyta Jungowska, Monika Obara, Małgorzata Rożniatowska, Joanna Trzepiecińska, Przemysław Bluszcz, Krzysztof Franieczek, Jacek Różański, Jerzy Trela [udział specjalny w projekcjach], Mirosław Zbrojewicz, Wojciech Zieliński
28 lipca 2014 godz. 19.00
AGATA WITKOWSKA(20.11.1962-04.03.2012) Aktorka dramatu (ekstern). Absolwentka Studium dla Aktorów Lalkarzy w Będzinie oraz Wydziału Filologicznego (kulturoznawstwo) Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Po scenach Będzina, Gniezna, Gorzowa Wielkopolskiego i Katowic, w roku 1994 związała się z Teatrem Rozrywki.Uczestniczyła także w produkcjach spektakli jako asystent reżysera. Była współautorką, wykonawczynią i koordynatorką cieszącego się do dziś dużym zainteresowaniem wśród młodzieży, a powstałego w roku 2008, projektu edukacyjnego SZKOŁA TEATRU. Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Wiedźma Zachodu w Czarodzieju z krainy Oz wg F. Bauma,– Freulein Kost w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,– Swatka Jenta w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Herodowa w Pastorałce L. Schillera,– Pamela w Oknie na Parlament R. Cooneya,– Roma Bobek w Szwagierkach M. Tremblaya,– Praskowia Fiodorowna / Depeszowa w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa.Występowała również w spektaklach muzycznych chorzowskiej sceny: Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a, West Side Story L. Bernsteina oraz Oliver! L. Barta (Stara Sally). Foto: Tomasz Zakrzewski