Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, zapraszamy wszystkich ciekawych zakulisowego świata Rozrywki w nasze progi. Będziemy przyglądać się poszczególnym etapom przygotowań do premiery musicalu Bulwar zachodzącego słońca, zobaczymy jak powstają kostiumy i dekoracje, zajrzymy na chwilę na próbę i przejdziemy teatralnymi korytarzami w magiczny świat sceny! Będzie również okazja przyjrzeć się, a nawet przymierzyć kostiumy znanych i lubianych postaci z wybranych spektakli. A wieczorem zapraszamy na przedstawienie. I wbrew pozorom oraz zdjęciu nie będzie to Skrzypek na dachu :-) Zanurzymy się w historię szalonego naukowca i jego demonicznego podopiecznego – na wesoło. Więcej o spektaklu – tutaj...W ten szczególny dzień bądźcie z nami!
Absolwent Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach. Od 1989 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gliwicach, a od 2017 z Teatrem Rozrywki w Chorzowie.
W 2015 roku otrzymał honorową nagrodę Prezydenta Miasta Gliwice za całokształt osiągnięć w dziedzinie upowszechniania kultury.
Role w Teatrze Rozrywki: – Chłopiec z telegrafu w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana, – Tackaberry w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, – Max von Mayerling w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera, – Zastępca gubernatora, Wieśniak 2 w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego, – Chór kelnerów w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, – Gracz w bilard, Taksówkarz w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena, – Sprzedawca arbuzów w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego.
Przemysław Witkowicz jest także autorem muzyki do koncertu zaduszkowego Porcelanowe sny oraz do bajki dla dzieci Serce z czekolady.
Foto: Artur Wacławek
Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Ma w dorobku wiele realizacji teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Do najważniejszych ról teatralnych należą:– Pan Młody w 2009 spektaklu Zoriushka, Teatr Szwalnia w Łodzi oraz na Edinburgh Fringe Festival 2009,– Eugeniusz Dorn w Dramacie powiatowego performera wg Czechowa, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2010),– Sorkow w spektaklu Mistrz & Małgorzata Story wg M. Bułhakowa, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),– Tadeusz w Hotelu Nowy Świat J. Tomskiej, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),– Alesz w Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie P. Zelenki, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2011),– Batman w Piaskownicy M. Walczaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),– Młody chłopak w Miłości w Königshütte I. Villqista, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2012),– Lubelski, Leszek, Kogut w Korzeńcu Z. Białasa i T. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),– Esteban w Tangu Piazzola, Teatr Rampa w Warszawie (2012),– Szot w Awanturze o Basię wg K. Makuszyńskiego, Teatr Rampa w Warszawie (2013),– Bodo w spektaklu Eugeniusz Bodo – czy ktoś mnie woła, – czy ktoś mnie woła, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Ksiądz w Koniu, kobiecie i kanarku J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Kozak w spektaklu Wij. Ukraiński horror M. Gogola, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),– Maurin w Najdroższym F. Vebera, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),– Ksiądz, Brat Adrian, Brat Wojciech w Sali królestwa J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),– Doradca Premiera w Karierze Romualda S. J. Czapliński, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015)– Piotr w spektaklu Wiwisexia T. Jachimka, Teatr Korez w Katowicach (2016),– Wujek Rafała w spektaklu Wujek.81. Czarna ballada R. Talarczyka (2016). Spektakle były wielokrotnie nagradzane, m.in. na Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, na Festiwalu Teatralnym „Boska komedia” w Krakowie czy na Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie. Aktor zagrał w kilkunastu filmach fabularnych (m.in. w Sztuce kochania w reż. Marii Sadowskiej, Miłości w mieście ogrodów w reż. Ingmara Villqista i Gwiazdach w reż. Jana Kidawy-Błońskiego) oraz kilku spektaklach teatru telewizji, m.in. Koniu, kobiecie i kanarku w reż. Remigiusza Brzyka, którzy otrzymał tytuł „najlepszego przedstawienia telewizyjnego” na Festiwalu Teatrów Polski 2016 w plebiscycie TVP Kultura.
Absolwent anglistyki UAM. Przełożył m.in. teksty Depeche Mode i Stinga oraz biografie Leonarda Cohena, Freddiego Mercury’ego i Jima Morrisona. Tłumaczył też powieści R.L. Stevensona, H.G. Wellsa i Anne Rice oraz współczesną prozę brytyjską (Alan Hollinghurst, Jane Harris) i amerykańską (T.C. Boyle). Jest autorem biografii Björk i Marka Knopflera oraz esejów poświęconych muzyce rockowej. Jako autor przekładów musicalowych debiutował w poznańskim Teatrze Muzycznym, tłumacząc Opowieści zimowe (December Songs) Maury’ego Yestona.Dla Teatru Rozrywki w Chorzowie przełożył Bulwar zachodzącego słońca A. L. Webbera.
Projektantka mody i kostiumów teatralnych. Ukończyła studia ekonomiczne, a następnie Szkołę Charakteryzacji Teatralno-Filmowej i Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. W 2009 otrzymała główną nagrodę mediów, wyróżnienie w kategorii premier vision i wyróżnienie od „Łódź Design 2009” w konkursie Złota Nitka.Od wielu lat bierze udział w Międzynarodowym Konkursie Kreatorów Kapeluszy we Francji i wystawie pokonkursowej.Od roku 2007 zaprojektowała kostiumy do wielu przedstawień teatralnych, w tym między innymi: Idiota, Burza, Zaćmienie, Starucha, Rewizor, W starych dekoracjach, Taksówka, Wariat i Zakonnica, Spacerowicz (reż I. Gorzkowski), Płatonow (A. Korytkowska-Mazur) i operowych: O Genowefie (reż. I. Gorzkowski), Hamlet (reż. I. Garcia), Carmina Burana (Izrael), Szekely Fono (Budapeszt, reż. M. Znaniecki).W 2011 roku otrzymała główną nagrodę za najlepszy kostium do monodramu Mozart's Sisterna festiwalu United Solo w Nowym Jorku.Dla Teatru Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona.
Marta Guśniowska jest autorką kilkudziesięciu sztuk teatralnych dla starszych i młodszych dzieci, najchętniej grywanych w teatrach lalkowych. Studiowała filozofię, a pracę magisterską napisała na temat: „Tao baśni. Elementy filozofii taoistycznej w wybranych baśniach chińskich”. Porównywana jest do Jana Wilkowskiego czy Jeremiego Przybory. Jej bajki i baśnie są zaskakujące, dowcipnie pouczające, poetyckie i mądre, a do tego zwięzłe. To atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych utwory. W latach 2007-2009 pracowała w Białostockim Teatrze Lalek jako dramaturg, a kolejne trzy lata – w tym samym teatrze jako konsultant literacki. NAGRODY
Urodzony w 1982 roku w Opolu. Muzyk, grafik, współzałożyciel studia projektowego MOONMADNESS. bnnt.pl, moonmadness.eu
Mieszka i pracuje w Poznaniu, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. Współtwórca grupy BNNT. Perkusista zespołu Woody Alien.Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna.
Choreografka, tancerka i aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie.Stypendystka prestiżowego programu DanceWeb Europe, Art Stations Foundation w 2007 roku, ArtsLink w 2009 (Dance New Amsterdam, NY), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2011 roku oraz rezydencji artystycznych (m.in. Tanzhaus Dusseldorf). W 2012 roku zorganizowała i była kuratorem festiwalu „Nowy taniec w starym Krakowie” oraz współpracowała jako kurator tańca z Krakowskimi Reminiscencjami Teatralnymi.Od 2012 wykłada na Wydziale Aktorskim PWST w Krakowie. W 2008 roku założyła wraz z Wojtkiem Klimczykiem kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, w ramach którego zrealizowała kilkanaście interdyscyplinarnych projektów.Regularnie współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce i za granicą, tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (m.in. Igi Gańczarczyk, Eweliny Marciniak, Jana Klaty, Mai Kleczewskiej, Radka Rychcika, Bogdana Hussakowskiego, Anny Smolar, Anny Augustynowicz, Pawła Łysaka). Realizuje własne projekty taneczne („Testament Optymisty”, Teatr Łaźnia Nowa), filmy („There”), jak również spektakle dramatyczne („BANG BANG”, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi).Laureatka licznych nagród (m.in. I nagroda w konkursie „Nowe Sytuacje” na festiwalu Malta za spektakl „keret”, główna nagroda w konkursie OFF PPA, Nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa). W 2015 roku nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr”.Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Popołudnie fauna.Foto: arch. pryw. Dominiki Knapikhttp://dominikaknapik.com/pl/home/
Muzyk i performer związany z bydgoską sceną alternatywną skupioną wokół klubu Mózg. Na co dzień działający z zespołach T'ien Lai, Alameda 5, Berlusconi oraz Duży Jack. Z niektórymi z nich wydał kilka płyt i zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce oraz za granicą. Mieszka w Bydgoszczy. Śpiewa i gra na instrumentach elektronicznych, efektach, syntezatorach oraz samplerach.Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna. Więcej:
https://milieulacphale.bandcamp.com
https://tienlai.bandcamp.com
https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com
https://duzyjack.bandcamp.com Foto: Artur Wacławek
Kostiumograf, scenograf, absolwentka kierunku scenografii na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie oraz stypendystka na uczelni Kunsthochschule Berlin Weissensee.Jako kostiumograf współpracowała m.in. z Pawłem Świątkiem przy spektaklach: Sen nocy letniej w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Książę Niezłomny w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz Beniowski w Teatrze Imka w Warszawie. Współpracowała też z Janem Klatą przy dwóch spektaklach: Król Edyp oraz Król Ubu w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie.Jest autorką kostiumów do spektaklu Cynkowi chłopcy w reż. Kuby Skrzywanka, zrealizowanym w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu a także do spektaklu w reż. Dominiki Knapik Bang Bang (Teatr im. S. Jaracza w Łodzi).Jako scenograf i kostiumograf współpracowała z niemiecką grupą „Kainkollekive” przy spektaklu Burn out city (reż. Fabian Lettow), a także z reżyserem Jackiem Bałą m.in. przy spektaklu Amadeusz w Teatrze Miejskim w Gdyni.W roku 2015 Karolina Mazur brała udział w Międzynarodowym Spotkaniu Kostiumografów, które odbywało się w Helsinkach pod hasłem Critical Costumes; pokazywała tam swoje zrealizowane projekty kostiumów do spektaklu Król Edyp.Karolina Mazur zajmuje się także projektowaniem mody i ubrań, swoje prace miała okazje pokazać m.in. w konkursie Re-Act Fashion w Łodzi.W Teatrze Rozrywki zaprojektowała przestrzeń i kostiumy do spektaklu Popołudnie fauna.